NErvös

Ja så var det ännu enmatchdag och 4:e KVartsfinalen mellan SAIK och LHC.

Mina förhoppningar till ikväll e INTE stora. Dom hade varit större om vi hade vunnit i måndags, men du kände domarna
"Nä Skoterraggare ha inget i Semifinal och göra"

Nu vet jag att jag kan reta upp flera personer, men jag vill få ut lite ilska från Måndagsmatchen som sitter kvar.

Visst såg han till att de kanske bli så.


För det känns som han ingår i den pakt som e emot Skellefteå AIK.

Först ha vi Canal Plus som har 3 ex Björklövare i sin besättning. Det är huvudkommentatorn Niklas Holmgren , expertkommentatorerna Calle Johansson och "Virus" Lindberg.



Dessa tre ingick i Björklövens vinnarlag då Löven vann sitt första SM guld då de begav sig 1987. Virus som tränare och Holmgren/ Johansson bildade backpar. Jag gilla Holmgren och Johansson, men då dom ( Virus, Holmgren/ Johansson) kommentera SAIK så känns det som dom trycker ner Skellefteå och snacka shit om dom. Som att dom ha kvar hatkänslorna mot Skellefteå AIK sedan derbymöterna på -80 talet.


Sedan har vi Domarna. Dom där randiga sakerna på isen som ibland känn för att vara objektiv och partisk.
För jag tycker det är allt för ofta att domarna ta mer löjliga utvisningar mot AIK än mot Motståndarna.

Typ att motståndarna få göra "nästan" som dom vill utan bestraffning. Ett exempel var i Måndags då i samband med Linköpings 3-4 mål. En LHC kille armbågar och fäller Jimmie Ericsson. Domarn bry sig inte och LHC sätter 3-4.

Det som gör mig upprörd är att domaren senare säger att " Ericsson filmar lite, så därför tog jag inget". Vadå filmar?! Han blev armbågad och nerbrottad. Vad gjorde inte Andreas Jämtin då han fick en lätt smäll av Kent McDonell?! Jo han släng sig ner som om han hade blivit skjuten. I det skedet skulle domarn ha tagit ut Jämtin också för filmning.


http://hockeykanalen.se/1.810448?videoId=1.886064

Sista grejen är ju förstås Målet som han dömer bort. Som Kapten Norgren säger:
"- Om han inte hade haft så bråttom utan hade stått kvar, så hade han sätt att Hento gatt gräva ut pucken ur målet."

Nä nu är det böst jag slutar för jag känner hur ilskan av orättvisan blossar upp från Måndagen. Bäst jag sluta innan jag skriver något jag få ångre senare.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Virus hit och virus dit, skit i Löven, vi är för i fan i SEMI!

2009-03-17 @ 01:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0