Another day has gone...........

Ja så var ännu en dag förbi :/

Men de behöver inte betyda att den var tråkig, tvärtom, så var den riktig trevlig! :)

Hela dagen spenderades i Skellefteå . My Hometown :P
KLockan 13 skulle jag va på ett möte på Arbetsförmedlingen i Skellefteå tillsammans med 4 andra inlandsbor (Norsjö) det görs sammanlagt 8 gånger varannan måndag, detta var 3 eller 4 gången.

SÅ vi åkte gemensamt till stan (som vi kallar Skellefteå i Norsjö), var på mötet som räckte 2 timmar ( på schemat ska de vara 3 timmar), så när dom skulle fara valde jag att stanna kvar.

Skellefteå AIK hade sin första hemmamatch på nästan en månad så jag ville se laget i mitt hjärta. Men först gick jag ca 1 1/2 timme på stan.

                                              
Det var år och dar jag köpte något dyrt, Men idag unnade jag mig de och köpte boken "Alla tiders elitserie" skriven av sportjournalisten Jonas Fahlman, gammal Skellefteå pajk.
Den handlar kort och gott om Alla Elitserielags historia i Sveriges högsta och bästa Hockeyliga.

För att va en bok var den väldigt dyr, 350 spänn, men jag ha velat ha den sedan den gavs ut och nu slog jag till.

Efter ha köpt den nalkades middagstid, så jag tog mig en skön promenad ( i minus 15 grader) till min systers och hennes sambos lägenhet för att äta en god middag.
Och nog var den god alltid, Korvstroganoff med Potatismos, mums. Glad och takcsam att man ha en så bra kock till syster :).

Efter att ha avnjutit middagen och en go kaka till kaffet, så var klockan slagen för Hockey.
Så jag fick skjuts av min syster och hennes sambo (som i samma veva skulle fara och motionsbada) till "Templet".


Foto: Ola Westerberg

Matchen i säg var väl ingen höjdare :-/. Skellefteå var extremt dålig idag, men som tur var mötte dom ett ÄNNU sämre lag, jumbon, så AIK kunde ta en bekväm seger med 3-0.


Foto: Ola Westerberg

Den igentliga anledningen till att jag ville se SAIk idag var för att min och publikens favorit, Jyri Marttinen, gjorde en efterlängtad comeback efter 7 (!) veckors frånvaro på grund av en käkfraktur.


Ironiskt nog fick han skadan senast jag såg Skellefteå live.
Men iallafall så såg man riktigt spelglädjen att va tillbaks hos Jyri. man såg direkt va han betyder för laget, skönt att han är tillbaks :-D.

.........................................................................................................................................................................................................................

Måste ta och bjuda på några av dom bästa Disneylåtarna (personliga), alla låtar är hämtade ur Tarzan ( som personligen innehåller bara bralåtar, kanske dom bästa från Disney):

Phil Collins - Strangers Like Me


Phil Collins - You´ll been my heart


Phill Collins - Son of Man

Kommentarer
Postat av: Jonte

Skönt med seger igår, var enormt viktigt.. Jag tycker det känns som att slutspelet är ganska säkert men det är ju trots allt fem omgångar kvar och 15(!!) poäng kvar att spela om!

2009-02-17 @ 23:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0